Monday, March 6, 2006

Uk Door Phone Wiring Info

As announced on Social Emotional Design Francesco Pira

opens with a preface by Prof. Antonio La Spina , an eminent sociologist, the latest book by Francesco Pira "How to Communicate Outreach" , edited by FrancoAngeli .

an essay addressed to the industry - public and private - to students of courses in Public Relations and Communication Sciences and those who attend the Master in Social Communication and Public, which aims to illustrate the tools and features Communication social. The volume
want it to be a working tool for all those involved in social issues, but also a point of origin for a wide reflection on the social communication.

In the first chapter outlines the founding principles of social communication in order to define the scope of application and identify the different actors who use this form of communication - public and nonprofit organizations -

In the second chapter level of analysis moves the concepts of "public communication" and "social communication" . They are in fact traced the features distinguishing the two types of communication by asserting in conclusione, che non si può parlare di una separazione tra i due ma, piuttosto, di punti d’incontro tra le due tipologie, riscontrabili nel contenuto. Ampio spazio viene dedicato alle esperienze più recenti ed efficaci di comunicazione sociale a cui Enti pubblici ed organizzazioni no-profit hanno dato vita, al fine di presentare al lettore una serie di case histories che siano spunto per una riflessione sul fenomeno e sulla sua evoluzione in Italia.

Il terzo capitolo è dedicato al rapporto tra non profit e imprenditoria e mira alla comprensione dei cambiamenti derivanti dall’introduzione del principio di Responsabilità Sociale d’Impresa.
Vengono illustrati i concetti di “Sviluppo Sostenibile” e di “Marketing Sociale” , delineando gli ambiti di applicazione di quest’ultimo e le strategie utilizzate per la raccolta fondi, una delle attività più critiche per le organizzazioni no-profit.
Numerose le testimonianze presentate, allo scopo di offrire al lettore esempi concreti cui fare riferimento per impostare efficacemente le proprie azioni.
Particolarmente significativa la conversazione dell’autore a Bangalor, in India, con Sri Sri Ravi Shankar , animatore della Fondazione Art of Living organismo riconosciuto dall’Onu.

Nel quarto capitolo la riflessione è incentrata sul ruolo dei media e sul loro rapporto con la comunicazione sociale, sull’introduzione delle nuove tecnologie, come internet, e sul loro apporto ad una comunicazione senza intermediari lontana dai processi di newsmaking dei media tradizionali.
Particolare rilievo viene dato al giornalismo sociale, che viene presentato attraverso un percorso che va dall’esperienza capostipite di John Bird – presentata attraverso un’intervista - e del suo “The Big Issue” , per arrivare alle agenzie di stampa specializzate nella comunicazione sociale, una realtà professionale vivace ed in crescita.

L’ultimo capitolo, strettamente connesso al precedente, affronta il tema delle nuove tecnologie e di how these are changing the way people communicate.
Technological innovation is presented as a major challenge for social workers, as the process of continuous evolution in action risk of creating a "digital divide" its social initiatives in which we operate, instead, to try to eliminate disparities and to provide welfare services and the weaker segments of society.
This chapter was added to the survey, with data updated to March 2005, "Monitoring of sites non-profit made for the University of Udine and published for the first time in March 2004, an interesting food for thought on how technologies are used and which strategies are best to use.

The volume concludes with an interview with John Antwerp author and host of life stories, one of the journalists related to the social world.

0 comments:

Post a Comment