Sunday, February 26, 2006

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bad that it was the publishing house to distribute Apogee: poor advertising, poor print quality, really no advertising in its favor. How important is the publisher the right ...
But the value of this book is enormous. Donald Norman collects the best one written of his reflections, but finally by a weight, and value, the creativity of designer.Nella premise tells us
If aesthetics were able to change our emotional state, you unravel the mystery. Let me explain it better. [...]
and us time, give it to Him willingly. Grant did not just take the time to read a book, but this deserves it. You know, not reciscono centianai books. A few, good, only those. Sorry for the ramble, human act, but this is the book. Finally
research on emotions, and importance to the emotional side in the perception / enjoyment, whatever.
These results, and its consequences, suggest the importance of the factor aesthetic design of a product: the pleasant objects make people happy, which in turn tend to think more creatively. In that way it makes it easier to use an object?
Yeah, because a beautiful object is conversely easier to understand, not necessarily to use, but certainly understand. 230 pages or so, to explain with the usual fresh and dynamic language using Donald Norman. And it identifies by empirical research, three levels of processing: a visceral, a behavioral and emotional one. Norman tells us that not all three levels are activated for strength in comparison with an artefact, but every artifact that could activate one or more, e a seconda di quale livello viene attivato, il design svolge una componente importantissima.
La Bibbia di Guteberg rappresenta per ogni art director il sogno dell'impaginazione. Il rispetto delle forme, delle proporzioni, delle misure. Un armonia di forma portata su carta per una delle prime opere tipografiche.
Fin ora il lavoro dell'impaginatore era svilito, poiché "ma non ha importanza, metti lì e basta". Quante volte se lo son sentito dire? Beh, oggi potrebbero prendere le teorie (e le ricerche, da ribadire) di Norman e portarle ad esempio per l'importanza che riveste l'armonia nella fruizione di un testo.
Tornando a Guteberg e alle proporzioni che usò nella Bibbia... è il testo che più di ogni altro, si he said, printers Poetra dream of playing, because with its proportions exudes a certain calm and urges the reader to fuire text.
How many times have you thrown away a book because "on that paper just can not read? Well ... simple, emotional behavior, for many, even visceral, for example to a printer.
I did the printer in my early working years, and I give great importance to the paper used to print a book (he had realized ... I think) and so, like paper, each component of the tools has its own importance. Have you ever bought a lemon? Well, every time I buy one I find myself wondering: why the bottle but do not make a material that you recall the zest del limone? Perché non mi fanno sentire il limone sotto il tatto? Componente emotiva.
Personalmente credo che questo libro di Norman potrà dare forza a chi come me, nel nostro mestiere ha sempre puntato tutto sulle emozioni dei fruitori; finalmente un testo su cui appogiare le nostre dichiarazioni di guerra al brutto. Anche ai layout orrendi che si trovano in giro sui giornali, soprattutto quelli locali: che schifo caro cliente, nessuno leggerà questa pagina, fa schifo. Che schifo questa pubblicità televisiva, nessuno vorrebbe guardarla, girata in VHS, senza qualità, tutta sgranata... e quella fotografia presa da internet a dimensione di un francobollo e ingrandita in formato 10x15: sgranata, fa schifo.
La componente emozionale, quella viscerale e quella comportamentale... che bello, Norman finalmente si ricrede, ha sempre amato le cose usabili, adesso ama anche il bello (ricordate la caffettiera del masochista? la odiava, eppure la teneva sul davanzale della cucina, e da lì che son scaturite le sue osservazioni...)
Tornando invece alla casa editrice: che scarsa la carta usata per un libro che parla di emozioni!
Comunque, eccovi una scheda riassuntiva del libro:
Donald Norman,Emotional design,Apogeo 2004,242 pagine,18 Euro... non tanti, ma neppure pochi.

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